Direktlänk till inlägg 26 december 2019

Men det gör nånting. Det gör allt.

Av lonly - 26 december 2019 15:34

Det gör ont när du ljuger för mig. Det svider som knivar i mitt bröst. Och när jag söker din blick och du bara fortsätter lögnerna, vrider du om knivarna 1000 varv. Jag vet att du ljuger. Jag fattar och ser. Men låter dig tro jag går på dina genomskinliga historier. Låter dig tro du lyckats. Det har du på sätt och vis också. Du har än en gång lyckats få mig att vika för mina principer. Än en gång har du fått mig att gå med på något jag i vanliga fall aldrig skulle göra. Jag låter ditt missbruk styra mitt liv, min värld.
Jag är mot min vilja medberoende. Låter dig tro du kommer undan. Men egentligen lurar vi varandra. Du ljuger för mig, jag ljuger för mig själv.
Låtsas det inte gör något.
Men det gör något. Det gör allt. Det gör ont, det förstör mig, bryter ner mig, knäcker mig.
Mitt självförtroende, min självkänsla, min tro på mig själv,,, allt är borta. Och jag låter dig ta det.
Ditt missbruk, har blivit vårt missbruk.
Det var inte deta vi ville ha. Är deta det ända vi kan få?
"Han kommer aldrig att bli frisk från missbruket, bara hålla eller inte hålla sig nykter", det kommer alltid finnas hela livet"
Är deta mitt liv nu?
Jag blundar och andas. Undrar vad jag egentligen vill, och vad du fått mig att tro att jag vill.
Vem är jag utan dig?
Vem är jag med dig?
Är deta början eller slutet?
Vem vet,,,

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lonly - 17 januari 2020 20:34

Jag försöker öka disstansen mellan oss. Det är så svårt. Många hade aldrig förstått. Men har man trampat över sin egen moral, sina egna principer och värderingar sååå länge, är det svårt att sluta. Jag har ursäktat ditt beteende så länge, att jag kn...

Av lonly - 9 januari 2020 19:52

Vi har en bra helg, vecka, månad. Jag känner hur vi kommer närmare varandra, hur allt känns starkare, tryggare. Vi pratar hela nätterna. Ibland i varandras famn, ibland genom telefon. Det är vi mot världen. Nått annat finns inte. Vi pratar framtid, ö...

Av lonly - 7 januari 2020 20:00

Det har gjort ont Att stå och diska vinglas hemma hos dig och inse det var glas från dina dejter med andra. Men jag teg och blunda. Det har gjort ont Att se andra skicka hjärtan och flörtiga kommentarer till dig på sociala medier, och inse det va...

Av lonly - 5 januari 2020 16:46

Jag hade varit singel länge när vi började träffas. Han tog mig med storm minst sagt. Jag var skeptisk, men smälte i tackt med att hans uppmärksamhet haglade över mig, något jag inte var van vid. Sen kom barnen in i bilden sakta men säkert. Över för...

Av lonly - 5 januari 2020 09:18

Jag försöker ta mig loss. Som att trampa i cement Och det är först nu, först när jag försöker det, jag verkligen förstår hur hårt du hållit mig i ditt grepp. Jag tar ett steg bort och du blir fullständigt vansinnig. Frustrationen sprutar ur dig. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
December 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards