Direktlänk till inlägg 27 december 2019

Det vågar man knappt säga högt

Av lonly - 27 december 2019 19:17

Ibland önskar jag du hade ett alkoholmissbruk istället. Så det hade varit alkohol vi skulle undvika, utesluta. Det hade jag vågat säga högt. Det hade folk förstått, vetat vad det var. Vist hade dom tyckt det var märkligt jag orkat det, men ryckt på axlarna över att det var min huvudvärk vad jag valt.
Eller drogmissbruk. Då hade folk kunnat relatera till det. Vetat någon som haft det, läst om det, hört om det m.m De hade tyckt det var tragiskt och undrat hur det kunnat gå så snett, himmlat med sina ögån åt att jag velat tro du kommer komma ur det.
Eller spelmissbruk. Det hade folk kommit med historier om släktingar/vänner de vet tyvärr suttit fast i det kaoset. Berättat hur mycket de förlora, hur mycket familjer blivit av med, vilka förluster barn i de situationer lidit. Och varnat mig för att stötta dig med pengar.
Men sexmissbruk,,,,
Det vågar man knappt säga högt. Folk tror inte ens det finns. Och finns det så är det vidrigt, äckligt, absolut inget man pratar högt om. Och hade de vetat hade dom inte haft nån förståelse alls för att jag stannat. De hade krävt jag lämna. De hade dömt ut dig, mig oss,,,
Jag hade stätt ännu mer ensam än jag gör nu när ingen vet. När jag bara tar alla smällar av det, utan att kunna söka tröst av någon. Utan att kunna ventilera med någon.
Det är en sjuk sitta.
Inte bara för dig.
Jag blir sjuk.
Vi blir sjuka.
Ditt missbruk förgiftar vårt liv,
Och jag har ingenstans att hämta andan.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lonly - 17 januari 2020 20:34

Jag försöker öka disstansen mellan oss. Det är så svårt. Många hade aldrig förstått. Men har man trampat över sin egen moral, sina egna principer och värderingar sååå länge, är det svårt att sluta. Jag har ursäktat ditt beteende så länge, att jag kn...

Av lonly - 9 januari 2020 19:52

Vi har en bra helg, vecka, månad. Jag känner hur vi kommer närmare varandra, hur allt känns starkare, tryggare. Vi pratar hela nätterna. Ibland i varandras famn, ibland genom telefon. Det är vi mot världen. Nått annat finns inte. Vi pratar framtid, ö...

Av lonly - 7 januari 2020 20:00

Det har gjort ont Att stå och diska vinglas hemma hos dig och inse det var glas från dina dejter med andra. Men jag teg och blunda. Det har gjort ont Att se andra skicka hjärtan och flörtiga kommentarer till dig på sociala medier, och inse det va...

Av lonly - 5 januari 2020 16:46

Jag hade varit singel länge när vi började träffas. Han tog mig med storm minst sagt. Jag var skeptisk, men smälte i tackt med att hans uppmärksamhet haglade över mig, något jag inte var van vid. Sen kom barnen in i bilden sakta men säkert. Över för...

Av lonly - 5 januari 2020 09:18

Jag försöker ta mig loss. Som att trampa i cement Och det är först nu, först när jag försöker det, jag verkligen förstår hur hårt du hållit mig i ditt grepp. Jag tar ett steg bort och du blir fullständigt vansinnig. Frustrationen sprutar ur dig. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
December 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards