Direktlänk till inlägg 28 december 2019

Ingen försvarar mig

Av lonly - 28 december 2019 12:49

Du trampar på mig med dina lögner, och jag bara ligger kvar.
Hoppas att jag ska kunna älska dig "frisk"
Om jag bara anstränger mig mer, bekräftar dig oftare, är tydligare med mina känslor, kanske jag räcker, då kanske jag lyckas.
Men varje nederlag är en ny smäll mitt i ansiktet. Det räckte inte denna gången heller.
Varje lögn blir en ny bekräftelse att jag inte duger. Oavsett vad jag gör så duger jag inte.
Inte tillräckligt.
Du försvarar ditt missbruk med lögner, för att rädda dig själv.
Jag försvarar ditt missbruk med självförakt, för att rädda dig.
Ingen försvarar mig. Ingen räddar mig.
Jag tar smällar, och hoppas det snart ska vara över.
Att älska någon med aktivt missbruk är nog det mest självdestruktiva man kan göra. Det vet jag. Det visste jag sen innan.
Ändå,,,
Kommer jag någonsin räcka?
Kommer jag någonsin känna jag duger?
Kommer vi räcka?
Eller är såren som skapats för djupa, för infekterade?
Kommer du någonsin förstå hur mycket du skadat mig?
Slits mellan illska och kärlek från minut till minut. Mellan hopp och förtvivlan från en stund till en annan.
Allt jag vet kan och tror får du mig att ifrågasätta, misstro, även när jag vet jag har rätt. Så mycket älskar jag dig. Så mycket vill jag vara älskad av dig.
Jag önskar jag älskade mig själv på samma sätt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lonly - 17 januari 2020 20:34

Jag försöker öka disstansen mellan oss. Det är så svårt. Många hade aldrig förstått. Men har man trampat över sin egen moral, sina egna principer och värderingar sååå länge, är det svårt att sluta. Jag har ursäktat ditt beteende så länge, att jag kn...

Av lonly - 9 januari 2020 19:52

Vi har en bra helg, vecka, månad. Jag känner hur vi kommer närmare varandra, hur allt känns starkare, tryggare. Vi pratar hela nätterna. Ibland i varandras famn, ibland genom telefon. Det är vi mot världen. Nått annat finns inte. Vi pratar framtid, ö...

Av lonly - 7 januari 2020 20:00

Det har gjort ont Att stå och diska vinglas hemma hos dig och inse det var glas från dina dejter med andra. Men jag teg och blunda. Det har gjort ont Att se andra skicka hjärtan och flörtiga kommentarer till dig på sociala medier, och inse det va...

Av lonly - 5 januari 2020 16:46

Jag hade varit singel länge när vi började träffas. Han tog mig med storm minst sagt. Jag var skeptisk, men smälte i tackt med att hans uppmärksamhet haglade över mig, något jag inte var van vid. Sen kom barnen in i bilden sakta men säkert. Över för...

Av lonly - 5 januari 2020 09:18

Jag försöker ta mig loss. Som att trampa i cement Och det är först nu, först när jag försöker det, jag verkligen förstår hur hårt du hållit mig i ditt grepp. Jag tar ett steg bort och du blir fullständigt vansinnig. Frustrationen sprutar ur dig. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
December 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards