Direktlänk till inlägg 31 december 2019

Du är manipulativ

Av lonly - 31 december 2019 12:03

Du är manipulativ. Det har du själv berättat om. Hur du använt manipulation för att få ut vad du behöver. Spelat på folks känslor för att få utlopp för ditt missbruk. Det har varit/är ditt vapen, ditt verktyg.
Så var hamnar jag? Är jag också manipulerad?
Är dina känslor för mig sanna eller är det också bara ord. Ord för att rädda dig själv, för att behålla oss, en trygghet, för barnens skull, för din skull?
Du har använt samma ord till andra som du sagt till mig,,, är det för att det är ord som inte betyder nått? Inte för dem, inte för mig.
Hur ska jag veta vad som är sant nu? Vad är äkta? Vad är tomma fraser du vet fungerar?
Finns det ett oss nu? Eller har jag kommit farligt nära sanningen så nu måste du sparka på mig när jag ligger? För det gör du. Om och om igen.
Du är arg, ledsen frustrerad.
Jag är frågande, tveksam, orolig.
Vad utsätter du mig för? Vad utsätter jag mig själv för?
Kommer det finnas ett liv utan missbruket, utan ständig närvaro av andra i vårt förhållande? Eller är deta vårt liv?
Du sparkar, jag viker mig.
Bara denna gången också, det är mig han älskar egentligen,,, eller?
Är allt bara ett spel?
Är jag bara lurad, manipulerad.
Försöker minnas hur vägen hit gått, men det är svårt. Allt har skett gradvis. Centimeter för cemtimeter har gränserna för vad jag accepterar flyttats, tänjts, tills jag tappat fotfäste och inte längre vetat om jag tycker det är okej eller du som får mig att tycka det är okej. Manipulerat mina egna värderingar,,,
Jag har tappat fotfästet, får inte luft, drunknar i frågor och förvirring.
Och den jag vänder mig till för svar kan jag inte lita på.
Läste på nätet att vara partner till en sexmissbrukare är sak samma som att vara utsatt för psykisk misshandel.
Jag trodde inte orden när jag läste dem.
Nu gör jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lonly - 17 januari 2020 20:34

Jag försöker öka disstansen mellan oss. Det är så svårt. Många hade aldrig förstått. Men har man trampat över sin egen moral, sina egna principer och värderingar sååå länge, är det svårt att sluta. Jag har ursäktat ditt beteende så länge, att jag kn...

Av lonly - 9 januari 2020 19:52

Vi har en bra helg, vecka, månad. Jag känner hur vi kommer närmare varandra, hur allt känns starkare, tryggare. Vi pratar hela nätterna. Ibland i varandras famn, ibland genom telefon. Det är vi mot världen. Nått annat finns inte. Vi pratar framtid, ö...

Av lonly - 7 januari 2020 20:00

Det har gjort ont Att stå och diska vinglas hemma hos dig och inse det var glas från dina dejter med andra. Men jag teg och blunda. Det har gjort ont Att se andra skicka hjärtan och flörtiga kommentarer till dig på sociala medier, och inse det va...

Av lonly - 5 januari 2020 16:46

Jag hade varit singel länge när vi började träffas. Han tog mig med storm minst sagt. Jag var skeptisk, men smälte i tackt med att hans uppmärksamhet haglade över mig, något jag inte var van vid. Sen kom barnen in i bilden sakta men säkert. Över för...

Av lonly - 5 januari 2020 09:18

Jag försöker ta mig loss. Som att trampa i cement Och det är först nu, först när jag försöker det, jag verkligen förstår hur hårt du hållit mig i ditt grepp. Jag tar ett steg bort och du blir fullständigt vansinnig. Frustrationen sprutar ur dig. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
December 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards