Alla inlägg den 1 januari 2020

Av lonly - 1 januari 2020 14:21

Det hände
Du spelade på någons känslor så mycket att hon blev kär. Hon trodde ni hade en framtid. När det blev för invecklat, hon var för på, bröt du. Hon blev arg ledsen och sårad. Förståeligt.
Det hände
Hon ville komma åt mig. Såg mig som hindret mellan er. Såg mig som den som förstört hennes dröm. Så hon började jaga, hota, krävde jag skulle hålla mig väck. Pressa dig på att lämna mig, välja henne. Anonymt skicka hon 100 tals medelande. Fruktansvärda medelande. Hur hon skulle se till jag fick ont, blev gjord illa, att du inte skulle kunna titta påmig igen utan att äcklas.
Vi försökte reda ut vem hon var, men blev för svårt.
Medelande som dök upp på mobilen ständigt. Anonyma samtal som ringde och la på. Det pressade mitt psyke till bristningsgränsen.
Så hände det
Blev påhoppad av någon, utsatt fysiskt 200m från mitt hus. Det gjorde ont. Både fysiskt och psykiskt. Hotet hade satts i verket, och jag vet fortfarande inte vem.
Jag fick betala ett högt pris, för ditt problem.
Orättvisan viste inga gränser.
Det hände
På riktigt.
Hur mycket jag än blundar för vad du gör ibland, kan jag inte blunda för den saken.
För den hände mig.
Du var ute och roade dig den kvällen.
Jag var med om en mardröm
Betalade din skuld.
Orättvist
Men det hände

Av lonly - 1 januari 2020 12:31

Så många gånger jag känt att denna gången räcker det. Denna gången orkar jag inte mer.
Sen kan jag ändå inte lämna.
Jag ser våra barn, dina och mina, som trivs så bra med varandra. Ska de förlora vad de har för att jag inte kan vara starkare än så?
Jag hör hur min omgivning tycker du är bra, för de vet ju inte,,, Hur ska jag kunna säga till dem att jag lämnar ännu etrr förhållande. Och dessutom dig, som är så bra, så trevlig, social och pedagogisk, dög inte ens han åt mig?
Jag tänker på alla de drömmar och planer vi haft, flytta ihop, köpa hus. Ska det aldrig hända för att jag känner mig kränkt. Vill jag verkligen sätta käppar i hjulet för allas våran framtid som skulle kunna bli lättare, enklare.
Ska jag bara kasta bort all den tid av mitt liv jag investerat i oss, för att att dina problem står mig upp i halsen?
Mitt självförtroende är så skadat att jag inte vet längre om det är du eller jag som gör fel.
Min självkänsla så tilltyglad att jag inte vet om jag är värd bättre eller får vad jag förtjänar.
Du skadar mig, på så många sätt.
Ingen ser hur
Ingen vet hur
Inte ens jag själv.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2020
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards