Direktlänk till inlägg 25 december 2019

Rubrik saknas

Av lonly - 25 december 2019 21:57

Ensam

Tror aldrig jag känt mig så ensam i hela mitt liv. 

Jag har folk runt mig som bryr sig om mig, som vill hjälpa i, stötta mig. Men hur ska jag våga berätta vad som händer? För har jag väl sagt det, vet jag vad det betyder. Jag kommer inte längre ha nått val mer än att lämna. Alla kommer drömma mig, drömma honom, drömma oss,,,

Allt jag drömt om, önskat, velat kommer vara borta i samma stund som jag öppnar munnen. 

Så jag tiger. För hans skull. För min, vår. 

Jag vill fortfarande tro att det finns en chans. Att allt inte varit bortkastad tid. Deta jah livade mig själv att aldrig mer göra. Here we go again,,, 

Och ändå, trotts jag övergett mina egna principer, trampat över min egen morals gräns, svalt mer kränkningar än jag kan räkna, blir min vilja och lojalitet ifrågasatt,,, 

Vad gör jag deta för?

Vem gör jag det för?

Jag är inte där jag vill vara. 

Är inte längre påväg mot det jag ville. 

Vart gick det så fel?

Vilket ben ska jag stå på? Vilket kommer inte vika sig? 

Att stå mitt ibland folk som bryr sig, och ändå inte våga säga ett ljud. För då sviker jag. Då är det jag som förstör. 

Så jag lider av att vara utsatt

Lider av att inte kunna ventilera

Lider av att inte kunna söka stöd, tröst, kraft. 

Lider och hoppas,,, 

,,,,, att det en dag ska vara värt det. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lonly - 17 januari 2020 20:34

Jag försöker öka disstansen mellan oss. Det är så svårt. Många hade aldrig förstått. Men har man trampat över sin egen moral, sina egna principer och värderingar sååå länge, är det svårt att sluta. Jag har ursäktat ditt beteende så länge, att jag kn...

Av lonly - 9 januari 2020 19:52

Vi har en bra helg, vecka, månad. Jag känner hur vi kommer närmare varandra, hur allt känns starkare, tryggare. Vi pratar hela nätterna. Ibland i varandras famn, ibland genom telefon. Det är vi mot världen. Nått annat finns inte. Vi pratar framtid, ö...

Av lonly - 7 januari 2020 20:00

Det har gjort ont Att stå och diska vinglas hemma hos dig och inse det var glas från dina dejter med andra. Men jag teg och blunda. Det har gjort ont Att se andra skicka hjärtan och flörtiga kommentarer till dig på sociala medier, och inse det va...

Av lonly - 5 januari 2020 16:46

Jag hade varit singel länge när vi började träffas. Han tog mig med storm minst sagt. Jag var skeptisk, men smälte i tackt med att hans uppmärksamhet haglade över mig, något jag inte var van vid. Sen kom barnen in i bilden sakta men säkert. Över för...

Av lonly - 5 januari 2020 09:18

Jag försöker ta mig loss. Som att trampa i cement Och det är först nu, först när jag försöker det, jag verkligen förstår hur hårt du hållit mig i ditt grepp. Jag tar ett steg bort och du blir fullständigt vansinnig. Frustrationen sprutar ur dig. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
December 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards